Dag 1 - Een lange vlucht - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Niels Jong - WaarBenJij.nu Dag 1 - Een lange vlucht - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Niels Jong - WaarBenJij.nu

Dag 1 - Een lange vlucht

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

04 Juli 2012 | Verenigde Staten, San Francisco

7.50 am

Goedemorgen!

Op deze vroege morgen mijn eerste verslag vanuit de VS en ik moet zachtjes typen aangezien Eva nog ligt te slapen (logisch..).
Gisteren was me het dagje wel. Om 07.00 vertrok ik met vader, moeder en zusje met de auto naar Schiphol en om iets over achten was ik al ingecheckt en dus mijn koffer kwijt. Na nog een rondje door schiphol te hebben gelopen toch maar dag gezegd en in de rij gaan staan voor de douane. Vrijwel meteen door naar de gate en daar relaxt gewacht tot de mondelinge check begon. Geweldig zo'n gesprek, ze zetten je wel aan het denken:'Wie heeft je koffer ingepakt?' 'Is je koffer daarna nog onbewaakt geweest?' 'Heb je spullen van anderen bij je' ... Ja, en dan maak je de fout dat je toch echt een cadeautje van iemand mee hebt gekregen. 'Van wie is het?' 'Ken je diegene goed?' 'Wanneer heb je het gekregen?' 'Hoe zwaar is het...?'
Ach, het is goed gekomen en na de handbagagecontrole, de bodycheck en het fouilleren kon ik al snel aan boord. Een lege stoel naast me en aan het gangpad een wat oudere norse vrouw maar het is allemaal goed gekomen!
En dan de overstap op Philadelphia. Goed opgelet op het filmpje in het vliegtuig wat je allemaal moest doen zodat het wel goed moest komen. Na een paar lange gangen weer een vraaggesprek (ditmaal in het Engels) en foto's en vingerafdrukken laten maken. Gelukkig ging dit lekker snel en kon ik meteen mijn koffer pakken die al naast de band stond. Met mijn koffer naar de volgende band waar je je hem weer inleverd. Door naar de handbagagecontrole en het detectorpoortje (Sir, take your shoes off, please.) en toen hadden we alles gehad. En ik had nog anderhalf uur! Door de hallen van Philadelphia gelopen en mijn eerste dollars gepint met hulp van de politie.
Bij het boarden was het een chaos, waar die Amerikanen over kunnen zeuren! Ik maar snel naar mijn plek in het vliegtuig toe naast een paar Duitse studenten, wat de vlucht niet vervelend maakte. Ondertussen ook veel geslapen, want voor mijn gevoel was het al rond middernacht.
Netjes geland op San Francisco, geen checks meer (eindelijk!), mijn koffer van de band gehaald en contact gehad met Eva dat ik in SF was en dat ik op zoek ging naar de BART-train (metro). Eerst in een geweldige monorail van het vliegveld naar het station en daar kon ik meteen een kaartje kopen om in de metro te stappen. Na 25 minuten overstappen op bus 22 (waarbij ik natuurlijk eerst aan de verkeerde kant van de weg stond en ik zonder hulp van de buschauffeur zo de verkeerde kant op was gegaan). De andere buschauffeur zou stoppen waar ik moest zijn (It's a long ride, my friend!) en daar stond inderdaad Eva al te wachten.
Eind goed, al goed, want daarna hebben we nog een beetje nagepraat met de TV aan en zijn de cadeautjes uitgewisseld (een bon voor uitslapen op 4 juli 2012. Helaas is mij dat niet gelukt...). Zodra het licht uitging, sliep ik direct (mijn biologische klok zij nu toch echt dat het al 7 uur 's ochtends was, gaap!)

Vandaag is het 4 juli wat dus een feestdag is in de VS (weet ik veel..!) en dus is er vanavond vuurwerk. We zullen vandaag via de Golden Gate Bridge naar Fishermans Wharf lopen langs het water! Top!

Ondertussen wordt er naast mij iemand wakker, dus zometeen maar eens opstaan en San Francisco snel in!

  • 04 Juli 2012 - 14:55

    Nicole:

    Hee Niels!
    Leuk om te lezen. Nog veel plezier!
    Groetjes Nicole

  • 04 Juli 2012 - 19:46

    (tante) Anneke:

    Er komen oude (!) herinneringen boven:
    BART train...Ik had een keer onvoldoende geld voor de bus en mijn kaartje is toen betaald door een heel aardige passagier.
    Living statues en zeehonden bij Fisherman's Wharf. Kreeften!
    En een heleboel gay people plus drag
    queens....

  • 04 Juli 2012 - 21:22

    Florette:

    Veel plezier in de VS!

  • 05 Juli 2012 - 08:38

    Marita:

    Hee Niels,

    Goed bezig! in een keer gewoon goed overgestapt! appeltje eitje voor jou! Heel veel plezier in die mooie stad en ik ga de rest ook nog van je horen!

    Liefs,

  • 05 Juli 2012 - 11:33

    Bert:

    Ja dan weet je weer wat reizen/vliegen is ...
    Veel plezier.

  • 05 Juli 2012 - 18:07

    Oma A.:

    Dag Niels,
    Je reisverslag met aandacht gelezen.
    Wat fijn dat je nu in San Francisco bent.Nog heel veel plezier,groetjes aan
    Eva.
    Succes van oma A.

  • 05 Juli 2012 - 18:32

    Moeder Marja:

    gelukkig lees ik zo ook nog iets. Of ben jij ook van plan je tot de highlights te beperken? Ik zeur al bijna een week om foto's van het turnen en zo. Hoop dat je snel van jetlag af bent.
    Veel plezier en maak er een mooie tijd van!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niels

Actief sinds 12 Juni 2012
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 6228

Voorgaande reizen:

03 Juli 2012 - 20 Juli 2012

Amerika 2012

Landen bezocht: