Dag 5, 6 en 7 - Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Niels Jong - WaarBenJij.nu Dag 5, 6 en 7 - Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Niels Jong - WaarBenJij.nu

Dag 5, 6 en 7 - Los Angeles

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

09 Juli 2012 | Verenigde Staten, Los Angeles

Dit is alweer onze laatste avond in Los Angeles. Morgenochtend vertrekken we om 8 uur met de bus naar Disneyland California! Ik zal de afgelopen 3 dagen die we in Los Angeles hebben beleefd in 1 blog zetten. Makkelijker voor mij, overzichtelijker voor jullie!

Dag 5 - Hollywood Boulevard

Vandaag zijn we met de metro naar The Hollywood Boulevard geweest; The Walk Of Fame! Eva was hier al redelijk bekend, doordat ze hier een week geleden ook al was geweest dus dat was lekker makkelijk. We hebben vrijwel heel de Walk of Fame afgelopen en ondertussen winkeltjes gekeken en geslingerd tussen de mensenmassa. Terwijl je aan het lopen bent, krijg je honderden foldertjes van tours door Hollywood en Beverly Hills. Deze hebben we vandaag een beetje genegeerd, terwijl we het eigenlijk wel van plan waren om te doen.
Voor de lunch zijn we het winkelcentrum Hollywood Highland ingegaan, waar allerlei verschillende eettentjes zitten. Hier hebben we crêpes en wafels op.
Aan de Hollywood Boulevard zit het waxmuseum, het Guinness World of Records museum en het Ripleys 'Believe it or not' museum. Hier hebben we na de lunch een combiticket voor gekocht en toen hebben we meteen het waxmuseum en het Guinness World of Records museum bezocht. Dat eerste viel een beetje tegen, het is natuurlijk niet Madame Tussauds... Het Guinness World of Records Museum was wel leuk om te zien. Allerlei verschillende records stonden hier tentoongesteld.
Hierna was het alweer 16.00 uur en eigenlijk hadden we geen zin meer om nog veel te gaan lopen. Toen liepen we langs het Chinese Theater, een bioscoop waar veel bekende Hollywood films in première gaan. Ticketprijzen vielen erg mee en daarom hadden we besloten naar Madagascar 3 (Yeah!) te gaan. Relaxte stoelen voor een relaxte film dus dit moest wel goedkomen!
Vervolgens was het alweer tijd om richting hotel te gaan, maar niet voordat we de supermarkt waar Eva al 4 dagen had overleefd, hadden bezocht voor de benodigde broodjes voor morgenochtend en het eten voor vanavond. In het hotel aangekomen, hebben we genoten van onze Corndog en onze komkommer en zijn we snel naar bed gegaan.

Dag 6 - Hollywood Tour

Vandaag hebben we (ik) heerlijk uitgeslapen en waren we, na onze internetcheck in de lobby omdat hij het gisteravond niet deed, pas om 13.00 op de Hollywood Boulevard. We hadden afgesproken elk foldertje van tours aan te pakken en het verkooppraatje aan te horen, zodat we daarna konden vergelijken welke het goedkoopst was (we blijven Nederlanders!) Eerst hebben we het Ripleys 'Believe It Or Not' museum bezocht. Dit was echt heel gaaf. Er stonden allereerst allerlei dingen tentoongesteld die te vreemd voor woorden waren. Vervolgens hadden ze een interactieve vloer waar je spelletjes op kon doen (toevallig waren wij op een rustig moment, waardoor wij een kwartier op die vloer bezig zijn geweest) Er stond ook een lekker valse piano in die kamer, dus ik kon mij nog even uitleven! Daarna hadden ze een scherm waar je je eigen bewegingen in allerlei kleuren kon zien (zie foto). Na het museum hebben we geluncht bij een echt dinerrestaurant (veel retrometaal en rode bankjes). Lekkere hamburgers en vrolijke bediening, top! Na nog foto's gemaakt te hebben vanaf het winkelcentrum van het Hollywood Sign (die hadden we nog niet ontdekt!) zijn we verder op zoek gegaan naar een geschikte tour. Al snel kwamen we een Ier tegen met een prachtig T-shirt met 'Hollywood tours' erop. Hij bood ons een tour aan met $10 korting, dus we hadden snel besloten dat dit hem ging worden. 30 minuten later konden we instappen in een opendak-VAN naast twee 'gezellig gezette' Amerikanen. We zouden eerst naar boven rijden, de Hollywood Hills op om foto's te kunnen maken van het Hollywood Sign (nu wat dichterbij) en de skyline van Los Angeles Downtown. Daarna zouden we verder rijden naar Beverly Hills en verschillende huizen zien van bekende sterren. Het ene huis was nog mooier dan het andere! We hebben o.a. de huizen van De Beckhams, Michael Jackson, George Clooney en Justin Bieber gezien. Je voelt je dan wel een ECHTE tourist, maar goed, dat mag wel op zijn tijd :) Vervolgens over Sunset Boulevard en de Rodeo Drive terug naar Hollywood Boulevard. Na 2 uur hadden we heel veel gezien, dus het was ons geld dubbel en dwars waard! Daarna weer naar de bekende supermarkt voor een zelf samengestelde salade uit de saladbar die we vervolgens in ons hotel hebben opgegeten. Na een onze 2 maal dagelijkse internetcheck hebben we nog wat tv gekeken op onze kamer en zijn we gaan slapen.

Dag 7 - Santa Monica Beach & Pier

Vandaag waren we wel toe aan een dagje op het strand. Weer redelijk uitgeslapen en uiteindelijk zaten we om 11.15 in de bus richting Santa Monica. Dit was iets meer dan een uurtje rijden in een stampvolle bus, maar goed. In Santa Monica was het helemaal niet zonnig! Daar baalden wij wel van, want we wilden in de ZON op het strand liggen!
Allereerst hebben we de Santa Monica Pier bekeken. Dit is een grote pier met een soort kermis en verschillende winkeltjes erop. Dit hadden we vrij snel gezien, aangezien we morgen naar Disneyland zouden gaan en we ons geld voor attracties daar beter konden besteden. Dan toch maar op het strand gaan liggen, wat op zich niet tegenviel want het was niet koud. Toen we een tijdje lagen, gebeurde er een soort wonder, want alle wolken verdwenen, waardoor wij snel het water in wilde; de golven zijn hier niet slecht! 2 uur op het strand gelegen en (helaas) heerlijk verbrand (ik moet denk ik toch maar leren dat ik mij overal moet insmeren en niet alleen op de plekken waar ik al verbrand was...) om 16.00 hadden we nog niet geluncht (oeps...) en gingen we op zoek naar eten en daarna zouden we met de bus weer terug naar het hotel gaan om rustig onze verslagen te kunnen schrijven en onze koffer in te pakken. Op de pier wilde het alleen niet echt lukken (kaasloos) dus dan maar lopen langs de straat waar de bus reed, omdat we onderweg toch wel wat dingen waren tegengekomen. Deze waren blijkbaar wel wat verder weg dus dan maar de bus pakken naar het hotel en daar maar kijken. Onderweg zagen we opeens een hele grote gele M en we hadden nu echt wel trek gekregen. Uitstappen en snel bestellen. Omdat het OV hier alleen gepast geld accepteerd, was het wel een gereken met ons contante geld. Om morgen de bus naar Disneyland te kunnen betalen, maar even gepind en wat te drinken (en een ijsje) gekocht bij de supermarkt aan de overkant, zodat we weer klein contant geld hadden. Daarna hebben we onze weg weer vervolgd naar het hotel, door met de bus lekker in de file te gaan staan. Uiteindelijk waren we om 19.30 in het hotel en zijn we meteen onder de douche gegaan.
Nu zitten we lekker in de lobby te wachten tot de was klaar is en daarna pakken we onze koffers nog even goed in. Morgen voor 2 dagen op naar Disneyland! :)

We zullen 's avonds laat thuis zijn en 's ochtends weer vroeg weg zijn van ons hotel, dus veel tijd om alles bij te werken hebben we niet. Gelukkig hebben we wel internet op de kamer dus we doen ons best. Ik hoop snel weer iets van mij te kunnen laten horen!

• 10 Juli 2012 - 15:13

Joëlle:

Heey Niels!
    Ik weet niet of deze reactie nu 2 keer binnenkomt maarja...

Naar Hollywood geweest... Waarom kon ik nou niet mee?
    Mooie foto van de (of het?) Hollywood Sign.
    Nog veel plezier in de VS!
    XxX je zusje Joëlle

• 12 Juli 2012 - 14:20

Hennie:

Doe Mickey de groeten van me. Oh nee, te laat. Ik lees wel weer hoe het was. Geniet d'r van!