Nog 2 weken! - Reisverslag uit Maassluis, Nederland van Niels Jong - WaarBenJij.nu Nog 2 weken! - Reisverslag uit Maassluis, Nederland van Niels Jong - WaarBenJij.nu

Nog 2 weken!

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

17 Juni 2012 | Nederland, Maassluis

Over bijna 2 weken is het dan zover: Op naar de Verenigde Staten ! Eva is ondertussen al 2 dagen New York aan het onveilig maken (zie evaamerika.waarbenjij.nu) en ik hoop haar heelhuids te zien in San Francisco op 3 juli.

Het is nog wel een mooi verhaal hoe deze reis tot stand is gekomen: Eva wil al een lange tijd naar Amerika voor een langere periode. Uiteindelijk na genoeg gewerkt te hebben verteld ze ons op een avond ergens eind april wat haar plannen zijn. Ze heeft tot 1 juli alles geregeld en daarna weet ze nog niet wat ze wil gaan doen. Toen riep ik voor de grap: 'zal ik meegaan?' Dit was niet al te serieus en meer als grap bedoeld. Echter, de weken daarna ben ik toch gaan kijken wat de mogelijkheden waren voor mij en in overleg met een aantal heb ik besloten toch te proberen iets te regelen. Nu moest alleen Eva het nog weten en goed vinden. Dus alles via de WhatsApp voorgesteld, wat uiteindelijk leidde tot het volgende plan:
- op 3 juli vertrek ik met US Airways om 10.50 vanaf Schiphol naar Philadelphia om vandaar uit naar San Francisco te vliegen. Als alles volgens planning loopt, kom ik daar dan om 19.00 plaatselijke tijd aan. Daarna snel naar ons motel, om te kijken of Eva het tot zover heeft overleefd!
- We zullen 3 nachten in San Francisco blijven. We hebben dus 2 volle dagen om de Golden Gate Bridge, Fisherman's Wharf en het centrum te bekijken.
- Op 6 juli pakken we de Coast Starlight trein vanaf Oakland richting Los Angeles. Deze rijdt vlak langs de Grote Oceaan langs een prachtige route! 12 uur in de trein maar ik denk wel de moeite waard.
- In LA hebben 4 nachten geboekt in een hotel. Wat we graag willen zien is de Hollywood Boulevard en Santa Monica. Voor de rest hebben we nog niet echt een planning.
- Op 10 juli pakken we de trein richting Anaheim om 2 dagen Disneyland te bezoeken. We hebben daar 2 nachten een motel en willen graag 1 dag het Disneyland Park bezoken en 1 dag het Disneyland Adventure Park.
- Op 12 juli vertrekken we 's ochtends met de Greyhound bus naar Las Vegas om hier 4 volle dagen te blijven. Helaas mogen wij nog niet de casino's in (-21 jaar...) maar de strip heeft denk ik wel meer te bieden! Ook willen we 1 dag naar de Grand Canyon. Dat zullen we daar nog zien te regelen. De helikoptervlucht wordt het waarschijnlijk niet voor ons, omdat wij ook zo ons budget hebben... ;)
- Op 16 juli rond middernacht vertrekken wij met US Airways naar Washington DC. Omdat wij hier 's ochtends vroeg aankomen (waar wij waarschijnlijk wel aardig verrot zullen zijn) hebben we nog een hele dag om de memorials en The White House te bekijken. We blijven 1 nacht in Washington. De volgende dag zullen we nog bepalen hoelang we in Washington willen blijven, om vervolgens de trein te pakken naar New York.
- Op 18 juli hebben we misschien nog een avondje om wat te zien van New York, maar ik verwacht hier niet te veel van. We hebben een wat luxer hotel geboekt, om nog even het laatste nachtje bij te komen om de volgende dag op New York la Guardia in het vliegtuig te stappen naar Philadelphia en over te stappen naar Amsterdam.
- Wij zullen landen op 20 juli om 8.40 op Schiphol!

Een beetje impulsieve actie was het dus wel, om mee te gaan maar ik heb er absoluut nog geen spijt van! Integendeel! Het wordt helemaal geweldig en ik kan niet wachten tot het 3 juli is!

Nu eerst nog mijn eerste jaar van mijn studie afronden, mijn rijbewijs halen en mijn verjaardag vieren en dan eindelijk....! :D

In het vervolg zal ik hier mijn verslag doen van wat wij meemaken in de VS. Eva houdt zelf ook een verslag bij maar nu kan je het verhaal van twee kanten horen! En zo kun je ook voor de Nederlandse versie op deze site terecht xD

• 17 Juni 2012 - 17:22

Nicole:

Hee Niels!
    Leuk dat je een reisverslag bij gaat houden over je reis naar Amerika! Kan ik zien wat ik allemaal mis en lekker jaloers worden hier in Nederland;-)
    Alvast veel plezier en geniet van de reis!
    Groetjesxx

• 17 Juni 2012 - 20:31

Koos Van Nierop:

ook toevallig dezelfde tijd in Amerika ,2 jaar geleden zijn we ook in de USA geweest, San Fransisco en Las Vegas, was erg leuk, kijk maar even op mijn site www.douanita.nl