Dag 2 - The 4th of July - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Niels Jong - WaarBenJij.nu Dag 2 - The 4th of July - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Niels Jong - WaarBenJij.nu

Dag 2 - The 4th of July

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

04 Juli 2012 | Verenigde Staten, San Francisco

Deze blog (en de komende blogs) zijn wat later. Tijdje geen tijd gehad en nu hebben we weinig WiFi gehad om het erop te zetten. Excuus!

Vandaag stonden we 10 uur buiten om op zoek te gaan naar broodjes. Na die gevonden te hebben bij een biologische supermarkt (‘Dutch’ tijgerbrood :)) en deze opgegeten te hebben in onze kamer, zijn we gaan lopen langs het water naar de Golden Gate Bridge. Echt een weg voor Eva met een hoop loslopende honden maar we zijn er doorheen gekomen! We hebben ons daar ook verbaasd over het aantal families die aan het BBQen waren om 11.00 ‘s ochtends! Ook de hoeveelheid onervaren fietsers die de brug opfietsen is geweldig om te zien. Zelf zijn we ook maar achter de fietsers aangegaan, zodat we nu ook kunnen zeggen dat we op de Golden Gate Bridge zijn geweest (en niet zijn weggewaaid of omver gefietst!). Toen was het plan om naar de bus te lopen beneden aan de berg. Ons plattegrondje was dus niet helemaal op schaal, waardoor de afstand naar de bus een stukje verder was dan we dachten. Na een stop bij een megasportwinkel en bij het park bij ‘Palace of Modern Arts’ toch de bus gevonden en op weg gegaan naar Fishermans Wharf. Ooww.. Hier zitten de rest van de toeristen! Wel een leuke plek ondanks dat je over de hoofden kon lopen. We hebben alle souvenirwinkels op Pier 39 gezien en wel 1 zeeleeuw gespot! (Wow…!)
Toen we de pier hadden gezien, hadden we niet echt meer een plan… Een boottocht? Nee toch niet.. Of toch wel… Nee, doe maar niet… Misschien wel…? Uiteindelijk toch gedaan! De boot zou een rondje maken onder de Golden Gate Bridge door en weer terug om Alcatraz heen. Lekker relaxt op het dek… In het zonnetje… Lekker warm.. Niet dus! De wind was niet te harden maar met afwisseling tussen binnen en buiten was het toch wel leuk!
Voor we aan de boottocht begonnen, had ik Eva al overgehaald Fish & Chips te gaan eten (Echt Amerikaans enzo.. xD) en toen heb ik mij ook gelijk voorgenomen de Subway zo lang mogelijk te mijden (al weet Eva dit nog niet…). Na deze topmaaltijd zijn we nog een keer de Pier opgelopen en hebben we allebei maar een sweater gescoord met de prachtige Amerikaanse vlag erop, omdat die wind nog dacht iets harder te kunnen waaien. Daarna heb ik voor het eerst in de rij gestaan voor het mannentoilet. En deze was zelfs nog langer dan voor de vrouwen! Ongelooflijk!
Om half 10 was het dan toch echt tijd voor het vuurwerk voor ‘the 4th of July’. Iedereen had zich verzameld op de kop van Pier 39 waar het vuurwerk afgestoken zou worden op het water. De foto’s staan op facebook, echt top!
Afgelopen, terug naar de bus, op naar het hotel. Niet dus, want dit hadden meer mensen bedacht. Allereerst stonden er rijen bij de bushaltes die zich bijna aansloten op de volgende bushaltes. Daarnaast stonden de wegen vol met auto’s die de stad uit moesten! Kansloos om te wachten dus. Dan maar lopen wat ons dus weer $2 pp. heeft gescheeld.
Mijn jetlag was wel een beetje zijn tol aan het eisen dus snel naar bed, op naar een volgende dag San Francisco!

• 07 Juli 2012 - 18:00

Wim:

In Amerika is alles groter, dus ook de drukte en wachtrijen..... mogen ze trots op zijn!

• 08 Juli 2012 - 02:28

Koos En Marja:

Toen wij in 2009 in san fransisco waren , lag het vol met zeeleeuwen, maar misschien hebben jullie de brug wel uit de mist gezien, wij zijn nu in custerstate park , heel veel bizons gezien, nog heel veel plezier, wij genieten er ook van. Groet koos en marja

• 08 Juli 2012 - 02:28

Koos En Marja:

• 08 Juli 2012 - 14:45

Vul Hier Je Naam In.:

OpaWim heeft genoten van je eerste twee verslagen, wordt een volleerd emailer.
    Grootste kleinzoon, geniet maar lekker. Groeten 4U + Eva. XxxxxxxxxxxxxxxxxxVul hier je naam in.