Dag 15, 16, 17, 18 (en 19...) - Op naar huis... ! - Reisverslag uit Maassluis, Nederland van Niels Jong - WaarBenJij.nu Dag 15, 16, 17, 18 (en 19...) - Op naar huis... ! - Reisverslag uit Maassluis, Nederland van Niels Jong - WaarBenJij.nu

Dag 15, 16, 17, 18 (en 19...) - Op naar huis... !

Blijf op de hoogte en volg Niels

22 Juli 2012 | Nederland, Maassluis

Dag 15 - Washington DC

Vanaf het vliegveld in Washington DC hebben we de metro naar het centrum gepakt. Dus tussen alle zakenmannetjes richting het Union Station. Hier hebben we ontbeten en onze weg vervolgd naar het hotel. Deze lag namelijk redelijk buiten de stad en helaas ook niet om de hoek van een metrostation. Dat was dus nog een behoorlijk eind lopen! En als er dan ook nog een omleiding is vanwege wegen die zijn afgesloten... Gesloopt kom je dan aan bij het hotel, moet je nog een van de gevaarlijkste wegen van Washington oversteken om bij je hotel te komen. Met gevaar voor eigen leven toch bij het hotel aangekomen.
In het hotel aangekomen, was onze boeking waarschijnlijk niet goed aangekomen, maar die alleraardigste man achter het kogelvrije raampje kon wel wat voor ons regelen (de gevolgen hiervan waren bij thuiskomst te merken). We mochten ook meteen in onze kamer, wat wel lekker was na een hele nacht in een vliegtuig te hebben gezeten! Dus even onder de douche en een half uurtje het internet bijwerken. Owja, toen moesten we nog de stad in... In Washington was het ook 'lekker' warm en we waren behoorlijk aan de moeie kant. Toch nog de energie gevonden even de stad in te gaan. Straat oversteken, richting de metro langs een onwijs 'gezellige' achterbuurtstraat, kom je erachter dat je je fototoestel bent vergeten. Weer terug, weg oversteken, deur open zien te krijgen, fototoestel pakken, deur weer zien dicht te krijgen, weg oversteken ('Do you need a taxi?' Die man dacht die jongen staat zo te moeilijken, zal ik hem even een handje helpen.. Had hij gedacht!) en Eva weer aangetroffen bij het metrostation.
Bij Union Station uitgestapt om eerst even te informeren hoe we morgen naar New York gaan. De trein was echt belachelijk duur dus besloten we de Greyhound te pakken.
Doordat het zo warm was en we niet meer topfit waren, hebben we een kaartje voor de hop-on-hop-off bus gekocht. Ideaal! Je komt zo overal zonder dat je veel hoeft te lopen en je kan ook veel zien vanuit de bus (met open dak). Stops gemaakt bij The Monument, Abraham Lincoln Memoriam en Het Witte Huis. Vanuit de bus langs The Capitol en het Pentagon gereden. Elke keer de verkoeling opgezocht in de bus met airco en de waterspuit die voor het Lincoln Memoriam stond. Na 4,5 uur hadden we de belangrijkste punten van Washington gezien en waren we echt gesloopt. We verlangden alleen maar naar onze airco en ons bed. Toch zeker geen spijt dat we toch de stad in waren geweest: onwijs bijzonder dat je gewoon op deze bekende plaatsen bent!
Op Union Station hebben we snel wat te eten gehaald en daarna nog even gekeken hoe we nu naar New York konden. Boven in het station, op het bussendek vonden we de MegaBus naar New York. Na het e.e.a. nagevraagd te hebben bij waarschijnlijk een gewone schoonmaakster (die ons ondanks dat behoorlijk wat kon vertellen) in het hotel tickets besteld voor deze bus. Een registratienummer was voldoende dus je hoefde niks uit te printen.
Snel nog even gedoucht en naar bed. Volgende dag op naar New York na deze indrukwekkende en korte dag in Washington DC!

Dag 16 - New York City
Vroeg opgestaan (bus ging 10 uur), spullen ingepakt, uitgecheckt, weg overgestoken (Yes, voor de laatste keer!) en op naar Union Station. Ging allemaal heel soepel. Nog een broodje gehaald bij de Subway voor onderweg en daarna doorgelopen naar de rijen voor de bussen. Na een tijdje gewacht te hebben, mochten we instappen in de dubbeldekker. Keurige bussen (waar gelukkig na een tijdje de airco aanging...). Ons geïnstalleerd maar het werd toch wat drukker dus het was lekker proppen iedereen een plekje te geven.
En als je denkt: de bus zit nu toch echt vol, dan stapt er een heel Indiaas gezin in (mét een klein kind). Dat kind heeft dus heel de reis van Washington naar New York lopen krijsen en gillen! Je iPod kwam er zelfs niet meer overheen, maar goed.. Goedkoop en redelijk comfortabel was het wel.
Dan wordt je rond een uur of drie midden in New York gedumpt, vlakbij Times Square. Gelukkig kende Eva de metrolijnen maar helaas niet de verbindingen naar de Metro's. Onze 3 koffers dus maar 3 trappen afgesjouwd. Metrokaartje gekocht, in een echte New Yorkse metro gestapt en richting het hotel. Nog een keer overstappen, ruzie gehad met een lift die daar toevallig wel was en aangekomen op het station waar ons hotel dichtbij zat... Koffers weer de trappen afgesjouwd. ‘Moeten we nu links of rechts?’ Eva maar even de leiding gegeven met de kaart (had ik beter niet kunnen doen... Sorry, Eef..) De allereerste keer met onze koffers met kapotte wieltjes de verkeerde kant opgelopen (Die straten daar zijn lang!). Toen we weer op onze terugweg waren, nu wel richting het hotel, begon het een partij te hozen dat we snel de McDonalds zijn ingegaan. Hier hebben we bijna 2,5 uur van de New Yorkse regen kunnen genieten en van onze McMenu's en Sprite zonder smaak..
We wilden graag vandaag nog New York in, maar dat zagen we toch niet helemaal meer gebeuren. Zo besloten we vandaag gewoon in het hotel door te brengen (het was ondertussen al 19.00 uur) en morgen vroeg op te staan om nog even de stad in te gaan (We vlogen toch pas 's middags). Toen het minder ging regenen op weg naar het hotel gegaan, wat helemaal niet heel ver meer was. Door een fout van het hotel konden we geen kamer meer krijgen met twee aparte bedden. Wel kon er een bijzetbed bijgezet worden. Wij vonden ondertussen alles prima dus snel naar onze kamer gegaan. TV deed het niet maar de douche wel en dat vond ik nu wel even prima. Bed afgeleverd en snel slapen! Ons laatste nachtje in The USA in een echt bed..

Dag 17 + 18 (en 19) - New York + vlucht
Vandaag zouden we ‘s middags nog even een bliksembezoek aan New York brengen. Allereerst even ontbijten bij het drukke ontbijt om vervolgens naar de metro te gaan, op naar Times Square! Daar hebben we naar de vele taxi’s en beeldschermen gekeken en een aantal souvenirskraampjes bezocht. Vervolgens weer de metro ingestapt naar Central Station. Wel/niet een iPad kopen? Op Eva’s aanwijzing was daar een Apple Store. Na lang wikken en wegen met de applemedewerker besloten het niet te doen en er gewoon in Nederland één te kopen, aangezien het qua prijs toch niks scheelt.

We waren er behoorlijk klaar mee en wilde graag terug naar het hotel op naar het vliegveld. Op zo’n laatste dag ben je meer met de terugreis bezig dan met het bekijken van een stad.
Weer bij het hotel aangekomen de airportshuttle geregeld die ons zou brengen naar La Guardia Airport. Dit ging allemaal top, ingecheckt op het vliegveld en dan maar wachten. We waren namelijk veel te vroeg. Wat gelunchd en winkeltjes bekeken.

Toen begon de ellende waar we het jaren later nog over zullen hebben: Vertraging! Maar een uurtje stond er dus dat zou geen probleem zijn voor onze overstap. Er was een storm op Philadelphia waar we heen zouden vliegen… Ondertussen maar wachten en zien dat de vertragingstijd alleen maar toenam. Nog gerend van de ene gate naar de andere en zelfs nog in een vliegrtuig gestapt die uiteindelijk na een beetje getaxi weer terugreed naar de gate, maar het mocht allemaal niet baten: die overstap gingen we niet halen. Dus wij maar in de rij bij de servicebalie. Daar konden ze ons omboeken naar de vlucht naar Amsterdam van de volgende dag; 24 uur langer de VS dus..! Omdat er op dit vliegveld vrij weinig te doen was, besloten we de eerste vlucht naar Philadelphia te bakken. Die ging uiteindelijk om 23:50 uur !

Op Philadelphia aangekomen een slaapplek gezocht op een paar vliegveldstoeltjes, want een hotel kregen we niet vergoed…

De volgende dag hebben we een beetje op Philadelphia rond gehangen. Ik heb nog wat reizigers geholpen bij het vinden van hun gate. En toen eindelijk stond onze vlucht erop en jawel, hij zou vertrekken ! Wat een gejuich van onze kant toen we daadwerkelijk opstegen richting Amsterdam ! De vlucht was gelukkig snel voorbij, doordat ik heerlijk lag te slapen.

Na 40 uur onze bagage niet gezien te hebben, was het wel spannend of ze op de band lagen in Amsterdam, maar als eerste kwamen ze aangerold !
Bij de gate stond familie Sonneveld ons al op te wachten, zo snel mogelijk naar Maassluis om onze verhalen van deze prachtige reis aan iedereen te vertellen !