Dag 11, 12, 13 en 14 - Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Niels Jong - WaarBenJij.nu Dag 11, 12, 13 en 14 - Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Niels Jong - WaarBenJij.nu

Dag 11, 12, 13 en 14 - Las Vegas

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

16 Juli 2012 | Verenigde Staten, Las Vegas

De komende blog is wat later dan gedacht. We hadden namelijk weinig tijd (en dus zin...) om wat te schrijven. Hierbij dan Las Vegas 'The Entertainment City Of The World!' Foto's moet ik helaas nog uitzoeken, dus die komen waarschijnlijk pas als ik weer in Nederland ben. Excuses!

Dag 11 - Rustdag

Deze dag hadden we ons voorgenomen om eigenlijk niet zoveel te doen. Aangezien we al 1,5 week heel veel hadden gezien en gedaan, vonden we het wel tijd voor een rustdag. Ook ons hotel was geen vervelende plek om te blijven. We hadden een prima bed waar je goed op kon uitslapen en er was een zwembad. Hier hebben we dan ook deze dag van genoten en zijn alleen even de straat op gegaan om verderop wat te gaan eten. Ook had Eva even wat boodschappen gehaald, dankzij de alleraardigste mensen van de shuttleservice van het hotel die haar even hebben gebracht naar de ‘dichtstbijzijnde’ supermarkt.
’s Avonds ben ik op internet op zoek gegaan naar een trip naar de Grand Canyon. Ik heb er een geboekt naar de South Rim voor zondag. Ik zou dan heel de dag weg zijn. Ik kon mij die nacht wel voorbereiden op het telefoontje dat ik moest plegen om mijn trip te bevestigen.

Dag 12 - De Outlet Shoppingmalls

Vandaag moest ik eerst het telefoontje plegen. Na 10x geoefend te hebben en uiteindelijk gebeld te hebben, was dat ook weer gebeurd. Ik zou morgen om 6 uur opgepikt worden bij het dichtstbijzijnde hotel op de strip vanaf ons hotel.
Daarna hebben we de outlet shoppingmalls van Las Vegas bezocht. Eerst zijn we met de shuttleservice naar de strip gereden en daar hebben we een buskaartje gekocht. Die outlet shoppingmalls zijn niet vervelend! Het is hier al niet al te duur en dan ook nog outlet, dat moet wel lukken! We hebben dan ook aardig wat kleding en souvenirs gescoord, waardoor Eva zelfs genoodzaakt was een extra kleine handbagagekoffer te kopen! Zij loopt dan ook vanaf vandaag met twee koffers, wat soms een hoop gezeul is, aangezien haar wieltjes van haar grote koffer het niet helemaal goed meer doen. ’s Avonds zijn we weer met de bus naar het hotel gegaan en is het toch nog laat geworden, terwijl de volgende ochtend om 04:20 de wekker stond voor mij!

Dag 13 - De Grand Canyon

Zondag zou ik dan naar de Grand Canyon gaan. Om 04:20 stond ik snel op om mij klaar te maken en om 05:15 de bus te pakken naar de strip, omdat de shuttleservice van het hotel pas vanaf 07:00 reed. Aangekomen bij het Caesars Palace, het hotel waar ik opgehaald zou worden, wist ik niet meer precies waar ik nou opgepikt zou worden. Gelukkig was ik nog vroeg dus kon ik dat nog even uitzoeken. Na een paar rondjes gelopen te hebben, toch maar bij de hoofdingang van het hotel gaan staan. Om 06:00 precies begon ik toch wel te twijfelen of ik wel op de goede plek stond. Maar weer gebeld dus met de klantenservice en die vertelde inderdaad dat ik ergens anders heen moet. Dus ik rennen over de strip, maar gelukkig was de bus er nog niet. Wel stonden er genoeg andere mensen, waardoor ik zeker wist dat ik nu wel op de goede plek stond.
Toen de bus kwam, stond ik ook niet goed op de lijst, waardoor het even uitzoeken was of ik wel in mocht stappen. We maakten nog een aantal andere stops bij andere hotel, waarna we bij een grote terminal aankwamen waar we ons officieel moesten aanmelden voor de tour. We kregen nog wat te drinken en te eten en daarna gingen we gelijk de bus in. Het zou een lange tocht worden, waarbij we 9,5 uur in de bus zouden zitten en 3,5 uur bij het bezoekerscentrum en de Grand Canyon zelf zouden zijn. Hier had je dan zelf tijd om rond te kijken. Lunch was inbegrepen, wat niet verkeerd was.
In de bus zat ik naast een familie; oma, moeder en kind uit Pensylvania. We hebben veel gepraat, wat de lange bustocht niet vervelend maakte. Ook de buschauffeur vertelde veel en had leuke verhalen.
In het bezoekerscentrum heb ik de meest bezochte IMAX film gezien over de Grand Canyon. Dit was erg indrukwekkend, want je vloog als het ware over de Grand Canyon heen en je hoorde en zag veel over de geschiedenis van de Grand Canyon. Dit was in ieder geval veel goedkoper dan de helikoptervlucht die je ook kon maken!
Daarna hadden we een uur bij 1 punt van de Grand Canyon om rond te kijken. Je mocht ook lopen van dat punt naar het andere punt waar we daarna heen zouden rijden. Echter werd er gewaarschuwd voor steile hellingen en voor mensen met hoogtevrees werd het ernstig afgeraden… Ook vond ik de 2 uur die je kreeg voor de tocht (2,8 mijl; km?) wat weinig, als je ook af en toe foto’s wilde maken. Daarom heb ik eerst op het ene punt rondgekeken en wat gelopen langs de rand van de Grand Canyon; erg gaaf! Alleen niet té dich bij de rand gekomen…. Daarna ben ik teruggegaan naar de bus en zijn we verder gereden naar een volgend uitkijkpunt waar ook wat winkeltjes waren en vakantiewoningen. Hier kregen we ook een uur om rond te kijken. De Grand Canyon is erg indrukwekkend om te zien en we hadden ook geluk met het weer dat we hadden, want de wolken erbij zorgde voor een mooi uitzicht. Toen was het tijd om de terugreis naar Las Vegas te maken. Het was ondertussen 16:30 en het was nog een behoorlijk eind terug. Ook zouden we nog een stop maken om te eten. Ik zou pas rond 23:00 in het hotel zijn. In de bus begon het opeens heel hard te regenen, wat gelukkig niet eerder die dag hadden gehad.
’s Avonds werd ik weer op het punt afgezet waar ik opgestapt was, tenminste dat dacht ik.. Samen met een ander gezin werden we in een parkeergarage afgezet en we hadden geen idee waar we heen moesten. Uiteindelijk na een paar rondjes toch weer op de strip gekomen. Daar wilde ik weer een buskaartje kopen, alleen deed mijn creditcard het niet en ik had alleen biljetten van 5 dollar waardoor ik niet gepast een dagkaart kon kopen ($7 aangezien we de volgende dag ook weer de bus wilden pakken. De buskaartje zijn 24 uur geldig). Ook wisselen bij een plaatselijk cafeetje onder ‘de Eiffeltoren’ lukte niet, dus maar Eva gesmst of ze misschien de Shuttleservice wilde regelen. Dit is gelukt en ik kon instappen bij ‘De Arc De Triomph’. Er zat toevallig ook een ander Nederlands stel in de auto (die ook nog de PABO hadden gedaan…!) Daarna ben ik snel gaan douchen en gaan slapen, want het was een lange dag geweest.

Dag 14 - De Strip

Vandaag was alweer de laatste dag in Las Vegas. We zouden om middernacht vertrekken naar Washington DC. Omdat we dus nog de hele dag hadden, hebben we uitgecheckt bij het hotel en de koffers daar laten staan en zijn we de strip opgegaan. Deze hadden we namelijk nog niet echt goed bekeken. We zijn afgezet met de shuttleservice en zijn heel veel hotels binnen gegaan (ook vanwege de airco daar…) De meeste hotels hebben een winkelcentrum met dure winkels en vrijwel allemaal hebben ze natuurlijk een casino (waar wij netjes op de paden moeten blijven). Elk hotel heeft zijn eigen thema. Zo heb je ‘Venetian’ met de welbekende gondels in het winkelcentrum. Ook heb je ‘New York New York’ met het Vrijheidsbeeld, ‘Paris’ met de Eiffeltoren en de Arc De Triomph en ‘Caesars Palace’ wat veel weg heeft van het oude Rome. Natuurlijk niks gekocht, aangezien de prijzen daar iets boven budget liggen, maar wel heel leuk om te zien! Ook zijn we de M&M- en de Coca Cola winkel ingeweest, waar alles te vinden was van die producten. Ook was er in de M&M store een 3D film. Alles hebben we lopend gedaan, omdat dat wel te doen is vanwege de loopbruggen en de overige verbindingen tussen de hotels. Rond 20.30 zijn we weer gaan lopen naar het hotel (20 minuten) om even bij te komen en vervolgens de shuttle te nemen naar het vliegveld. Hier hebben we nog aan een grondstewardess uitgelegd wat de highlights zijn van Nederland aangezien zij daar volgende week heen zou gaan en daarna konden we, na wat gewissel van stoelen zodat we toch naast elkaar konden zitten, snel boarden.
Van de hele vlucht hebben we vrij weinig meegemaakt, omdat we alleen maar geslapen waren. Zo stonden we dan ook opeens in Washington op onze koffers te wachten!